Monday, June 29, 2009

25. PERIHAL KEAMANAN . . .

Perjalanan kembara kelantan-kuala lumpur selama lebih kurang 7 jam untuk 400km (5pm-12p,). Badan memang sedikit kepenatan tp ku gagah kan juga demi sbuah kebahagiaan yang di cari, lantas ke sini juga aku kembali.

Kembaraku kali ini percuma disebabkan menaiki kereta pakcik ku yang memang saban minggu berulang alik kelantan-kuala lumpur. Menaiki sebuah kereta nasional kebanggaan Malaysia namun pemanduan pakcikku ini tak ubah umpama The stig (was revealed last week, he actually Michael Schumacher. Damn true), kete yang slow pantas di potong nya.

Tapi semalam jalanraya menghubungkan kelantan-kuala lumpur tidak sesepi seperti kebiasaan nya, kata pakcik ku. Aku beranggapan dan membuat andaian mudah, mungkin ramai orang yang pulang untuk ke Manik Urai yang mane akan berlangsungnya sebuah pilihan raya kecil pada pertengahan bulan depan.

Aku tidak lah berpihak untuk mana2 parti di Malaysia ni, mungkin aku belum bersedia. Tapi aku juge tidak terlepas untuk mengambil tahu dan berasa teruja tentang politik ini. Selamat lah aku ucap kan untuk kedua2 calon yang bertanding, Tuan Aziz calon BN dan Fauzi Abdullah calon PAS.

Siape2 pun yg menang nanti di Manik Urai aku x kesah pun, cuma kalau boleh aku harapkan beliau boleh mengekalkan keamanan yg di kecapi di sini. Keamanan yang aku rasa di bawah kepimpinan Nik Aziz Nik Mat, Tuan guru menteri Besar Kelantan dari parti PAS. Aku bukan lah hendak menilai beliau dari sudut pemikiran politik nye tp dari sudut pegangan agama beliau. Kesederhanaan yang beliau anjurkan dalam kemimpinan berjaya membahagiakan rakyat2 walaupun hidup penuh dalam wasatiah. alhamdulillah.

Jangan pernah berhenti berusaha, impossible is nothing.

Nazmi Hassan
Desa Pandan

No comments: