Wednesday, June 17, 2009

PERIHAL S.M.S . . .

SMS also known as Short Message Service is a communication service which allowng interchnge of short text message between mobile telephne devices - wikipedia

Di zaman purba kala, hidupnye seorg laksamana dlm bahagie bersame sbuah hphone nye yg di gunekn untk perhubungn di abad tersebut. Laksamana itu mghbskn byk masenye di alam telephne bbanding alam nyatanye di dunia.

Alkisahnye, wujudnye sehari yg beliau trase sgt jauh dgn seorg dewi yg telah lame di digilai oleh laksamana ini. Laksamana ini mnggilai si dewi dn sblmnye msg2 bertimbun di antarnye dn drply dewi, cume dek kesibukan mnjage istana dn mengawal seluruh rakyat jelata laksamana itu sudah lama tdk berkesempatan utk brtanye khbr pade dewi nye itu. Lantas laksamana mnggapai hsetnye dn trus menaip msg utk dewi trsebut.

Laksamana : Ke hadapan dewi yg di ingati, sudah lama kirenya tuan hamba tdk mnghntr sms utk dewi dek kesibukn yg di alami tuan hamba. Sehatkah dewi di sane ?

Pendek tulisan nye tetapi seribu penghrapan di tabur oleh laksamana tersebut di hntr bersame sms beliau. 5 menet berselang, hphne laksamana yg beringtone kokokan ayam berbunyi. Dengn senyuman laksamana tersebut menekn button open message.

Dewi : erk, sape ni? x naek plak nmbr ni dlm hphne dewi!

Laksamana : owh, dewi tuka hphne baru ke?

Dewi : eh x de la, hphne same aje tp no. mcm familiar

Laksamana : ok, take ur time dn fikir2kn sape ni

Msg last itu x bereply shngge ke hari ini.hampe? kechiwa? Laksamana ini meneruskn pjalanan hidupnye dgn sbuah pemikiran. Pjuangn siapekah ini yg di kejarnye? hm... hmpr sepurnama slps itu, laksamana tersebut mnghntr sms ringkas kpdaku

Laksamana : Move on, its not ur fight to struggle!

ceit, ble plak laksamana ni blaja english ni. Aku juge smpt mmnta izin dr laksamana utk mengpost crite ini dlm blog ku dn beliau juge telah mmpersetujuinye. Dn ade msg ditingglkn nye, kalau Dewi terbaca post ni maaf di pintanye utk semua2 trmsk post ini yg mgkn mngguris hati si dewi.

No comments: