Sunday, November 8, 2009

69. 40 Years Anniversary

Lebur, hancus, kabus. Red Warriors tewas di perlawanan akhir Piala Malaysia pada tahun ini. Setelah kemarau hampir 40 tahun, nampaknya terpaksa lagi menyambung hari2 kemarau piala Malaysia. Mungkin sehingga tahun depan, aku bukannya nujum untuk menilik masa depan. 

Mungkin ada juga yang Kelantan menang malam ni, sorak dan semangat. Frust juga kecewa ada bersarang di benak sanubari, tetapi apa yang lebih mengecewakan aku bagaimana maha hebat rakan2 1Malaysia menuding itu dan ini kepada semua penyokong Kelantan. Ganas, uncivilized, typical dan stupid kata2 hambur mereka. Inilah nasib si susu yang rosak dek kerana nila setitik. Tapi apa yang terlajak kurang pandai nya kenapa rakan2 yang melabel tidak pula menyalahkan setitik nila, malah dengan bangganya mempamer2kan status di laman sosial menyalahkan sang susu. Oh, aku tidak mahu berbahas panjang lebar lagi. Aku redha sudah.

Wang ehsan dan duit royalti sangat2 berbeza. Dari ejaan sehingga ke maksud setiap satu kalimah. Wang ehsan tanda kesian manakala wang royalti tanda hakmilik. Renung2kan dan selamat bermuhasabah.

3.05 a.m
Pulang dengan Piala imaginasi.

2 comments:

Unknown said...

mate..aku suka dgn penulisan kamu..dgn ayat2 yg menusuk sanubari,lantas hati merah aku terus menjadi sejuk dgn luahan dan pendapat kamu..aku berharap kamu teruskan dengan perjuangan ini...

Regards,
Mate

this is edge said...

haha..
hati merah membara.
tahun depn ada lagi!!