Saturday, November 21, 2009

71. Voice of Depressed . . .

"Blog ni blog depressed. Penulis pun depressed, pembaca pun layan lentok sama depressed!!" Ada aku kisah? Kalau semua aku kesah, nak berdehem pun susah juga. Nanti ada yang berkata2 di belakang. Nak bersin selaju halaju cahaya juga berisiko, risau kata2 belakang. Pendekatan bijak pandai, abaikan.!!

Hari2 tidak disinari cahaya matahari, kalau ada pun hanya lah sisa2 biasan air hujan yang berkumandang. Hujan turun tak mengira waktu, hari2 di seri air hujan. Bagi aku ini rezeki Tuhan nak bagi. Terima syukur dan redha. Semua kerja buat hati2. Pemanduan juga harus cermat. Lopak2 besar elakkan, kalau tak nak melayang duit saku tukar bumper dek jatuh lubang tersembunyi. Kesian. Aku tiada kuasa tiada harta. Cuma aku boleh tolong tenaga dan moral support.

Kesian jugak Thierry Henry tapi kesian lagi warga2 Ireland! The controversial goal cost them chance to play in World Cup. Aku sokong perlawanan ulangan. Menang sama menang situasi. Lagi pula France tidak lagi sehebat dulu. Punca nya hanya satu, jurulatih. Mr Domenech. Pemilihan pemain2 sangat lah membuat aku alpa dan hairan. Getus hatiku, dia pilih kawan2 dahulu. Pilih bulu kawan2. Sebijik macam Maradonna. Getusku lagi, memang orang2 yang kurang pandai berlagak pandai ni banyak persamaan. Logik akalku diterima sepuas hati.

Kerja bagai nak gila tak juga kaya. Sekarang aku baru rasa!!

No comments: