Saturday, August 29, 2009

RAMADHAN #8 . . .

"Maka dirikanlah solat, sesungguhnya solat itu satu kewajipan yang ditentukan waktunya terhadap orang-orang mukmin"
(Surah an-Nisa' ayat 103)

Jika solat setiap insan dalam kekhusyukan, maka amanlah dunia daripada dosa2 kerana sembahyang yang sempurna dapat menghalang manusia dari melakukan kemungkaran. Khusyuk bererti menumpukan sepenuh perhatian kepada Allah ketika solat, mentadabbur dan memahami makna dan perbuatan. Bulan kemuliaan ini menjadikan aku lebih berani kerana aku percaya janji2 Allah yang mengatakan syaitan2 di ikat di neraka jahanam selama sebulan ini. Jadi jika ada kesalahan2 atau dosa2 yang kita lakukan pada bulan ini, usahlah di salah kan syaitan. walhal nafsu syahwat kita yang harus dididik. Tepuk dada tanya iman. Insyallah.

Malam ini menyaksikan perlawanan panas antara Manchester United dan Arsenal yang bertempat di Old Trafford. Perlawanan akan disiarkan secara langsung di channel ESPN pada jam 12.10 malam ini. May the best team win, aku rindu Ferdinand. Aku rindu Van Der Saar. harap2 tanpa kehadiran mereka membuka lembaran baru pada pemain lain yang aku harap dapat menonjol. Sekian.

7.58 a.m
Dont stop till you get enough

No comments: