Saturday, September 5, 2009

55. RAMADHAN #14 & #15

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu (yang sempurna imannya) ialah mereka yang apabila disebut (nama) Allah dan (sifat-sifatNya) gementarlah hatinya dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayat Allah, iman mereka bertambah dan kepda Allah mereka berserah"
(Surah al-Anfal ayat 2)

Manakala orang fasiq pula adalah orang-orang Islam yang tidak percaya sepenuhnya terhadap ajaran Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w. Mereka meninggalkan perintah Allah S.W.T dan tidak mahu menerima ajaran Islam. How ironic. Dalam lingkungan kehidupan kita di Malaysia hari ini pun wujud gelagat2 manusia sebegini. Mengaku Islam tapi mengkelas2kan hukum, yang rasa sesuai untuk mereka diterima, yang berat untuk mereka ditolak. Alasannya, tidak sesuai mengikut arus kehidupan zaman ini. Kakak2 dalam Islam wujud juga dalam Malaysia. Kononnya memperjuangkan wanita kita. Ambik satu detik dalam minda, offkan button politic, onkan button Islamic. Tepuk dada tanya minda celik, betulkah perjuangan kakak2 ini? Kita berani lawan Ayah pin, kita gempur Al-Maunah tapi kakak2 ini tak sesat oleh mata2 mereka yang dibutai politik. Kalau kakak nak cakap pasal Islam dalam televisyen, at least pakai tudung tutup aurat. Xpakai tudung tapi mengajak orang mndengar kamu cakap pasal agama, nampak bodoh ok. Saya menulis bukan mahu tunjuk alim, tapi rimas dan jelik dengan tingkah2 mereka.

"Rio Ferdinand being targetted by Real Madrid and Barcelona??" Lepas Vidic, Ferdinand pulak ke target mereka2. Jangan lah kacau kami. Tolong kami bantu kami. Pergi main jauh2.

2.34 p.m
meyandat sotong dan udang di tengah bandaraya Islam

No comments: