Thursday, September 10, 2009

KATAK . . .

Alkisah 2 ekor jenis katak, satu jenis melompat2 tak pula pernah puas. Satu jenis lagi langsung tak melompat, puas hidup di bawah tempurungnya. Dua2 hidup dalam kebodohan, dua2 dalam kerugiaan. Yang melompat tak pernah puas dengan tanah yang dijejak nya, terlebih basah la terlebih kering la kata mereka. Mereka tak bersyukur, suka yang sempurna. Yang di bawah tempurung pula tak pula berusaha, berasa sangat puas dengan apa yang ada. Ya, ini mungkin bagus tapi jika tiada kemajuan dalam hidup kamu tiada gunanya juga. Anda katak jenis mana?


Bulan ini bulan September boleh aku gelar bulan kelahiran. Bulan kelahiran 3 orang yang paling penting dalam hidup aku. 1 lelaki 2 wanita. Walaupun mereka menduakan aku, aku sayang mereka sepenuh2 hati jiwa raga aku. Lagu di atas ditujukan untuk mereka2 yang aku kenang. Terima kasih di atas usaha anda2 membesarkan aku. Part paling best masa budak2 Africa tu nyanyi ramai2 gaya koir. "I am strong when i am on your shoulder, u raise me up to more that I can be"

9.51 p.m
Raya mungkin lagi seminggu, tekan minyak now kejar dunia kejar akhirat.

No comments: